Belépés Regisztáció Keress bennünket Facebook-on
Kategóriák

Éttermi állásinterjú: 10 nem hagyományos kérdés a munkavállalónak – kérdések és magyarázat. Ismerjük meg a Jooble ajánlatait (x)

Dátum: 2023-04-07 / Írta: Budai István / Látták: /

Éttermi állásinterjú: 10 nem hagyományos kérdés a munkavállalónak – kérdések és magyarázat. Ismerjük meg a Jooble ajánlatait




  • Az éttermi állások többféle típusa létezik az álláspiacon. A hasonló pozíciók általában jó ügyfélszolgálati készségeket és különböző technikai ismereteket igényelnek. 

    Az állásinterjúkra való felkészülés segít abban, hogy minél nagyobb legyen az esélyünk megkapni az állást. A munkáltatók szeretnek olykor trükkös kérdéseket felvetni, amelyek megválaszolásának módja és tartalma már önmagában meghatározhatja, megkapjuk-e az áhított állást vagy sem. Cikkünkben a Jooble álláskereső platform ajánlatait gyűjtjük össze egy helyre, miközben meghatározzuk, milyen feltételek alapján lehet egyszerűbben munkát találni a szférában (például országos keresés helyett kizárólag Szekszárd állás lehetőségeinek feltérképezése, életrajz előkészítése, stb.).

    Álláslehetőségek az éttermek világában – milyenek a kilátások?

    Az éttermek számos lehetőséget kínálnak, a legfelsőbb pozíciókig egészen a helyben betanított állásokig – természetesen ezektől is függ a fizetés mértéke. Ismerjük meg röviden, milyen pozíciók közül lehet válogatni, amikor éttermi állást keresünk:

    1. Vezérigazgató: Ez az egyik legfontosabb pozíció cégen belül, amennyiben az operatív részről van szó. A vezérigazgatók azok, akik például az alkalmazottak felvételére/elbocsátására összpontosítanak, különböző a képzési programokra, marketingre, tehát ők azok, akik kezében forog az étterem sorsa/sikere.
    2. Menedzser asszisztens: A menedzser asszisztensek feladata, hogy segítsék a vezérigazgató munkáját, gyakran ők végzik el a papírmunkát, az igazgató által megtervezett programok lebonyolítását, tehát a menedzser az igazgató jobbkeze.
    3. Ügyvezető séf: Amikor a legjobb éttermet akarjuk létrehozni, a legjobb séfet kell felvennünk. Ő készíti az étlapon szereplő ételeket, létrehoz egy koncepciót a meghatározott közönségnek, az elkészítéstől a tálalásig minden az ő feladata.
    4. Konyhavezető: A konyha főigazgatója, aki minden folyamat irányítására és optimalizálásra összpontosít. A konyhavezetőnek képesnek kell lennie egy összetartó egységet létrehoznia és fenntartani, amely csapatként működik, és egyetlen céljuk a magas szintű elérése vevői elégedettség.
    5. Gyorséttermi dolgozó: A gyorséttermi szakácsok nyomás alatt dolgoznak, ezért magas stressztűrő képességre kell szert tegyenek. Továbbá, gyors és hatékony munkavégzést igényel, és ismerni kell a konyhai berendezéseket.

    A Jooble álláskereső oldalon még ennél is több pozíció elérhető. A megfelelő találatok miatt érdemes lokális keresést gyakorolni, például ha az ország keleti részén szeretnénk elhelyezkedni, érdemes több Miskolc állás között keresgélni.

    Íme a top 10 munkavállalónak feltett kérdés

    1. Miért szeret az éttermi iparban dolgozni?

    Ilyenkor a motivációra kíváncsi a munkáltató, ezért ki kell használni a lehetőséget, hogy közben elmondjuk a korábbi tapasztalatainkat és azt, miért szerettük minden részét.

    2. Ön szerint melyek a legfontosabb készségek ehhez az éttermi pozícióhoz?

    A kérdés azt szeretné bizonyítani, hogy az interjúalany megértette-e a munkaköri leírást. Bizonyítsuk be, hogy így van!

    3. Mit jelent Önnek az ügyfelek elégedettsége?

    Az ételek és az ügyfelek iránti szenvedély elengedhetetlen az éttermekben. Érdemes néhány példát felhozni az elégedett ügyfelekről a múltból.

    4. Hogyan kezeli a közös munkát?

    Az éttermi munka sokszor konfliktusokkal jár, amiről az ügyfelek soha nem tudhatnak. Itt meg kell győzni a munkáltatót, hogy jó stressztűréssel rendelkezik.

    5. Meséljen egy elégedetlen ügyfélről!

    Türelem és együttérzés – erre a két dologra van szüksége egy elégedetlen ügyfélnek, ezt mindannyian jól tudjuk. A munkáltató is, de kíváncsi arra, hogy mi hogyan használjuk ezeket az ügyességeket!

    6. Hogyan kezeli a hibáit?

    Hibák léteznek, de nem mindegy, milyenek: sokszor egy baki igencsak költséges lehet egy étterem számára, azonban egy kis furfangosság és ügyesség mindent megoldhat.

    7. Mit tenne, ha a vásárló olyan ételt rendelne, amely nem szerepel az étlapon?

    Az érzelmi intelligencia és a kommunikáció a kulcs. Itt kifejtjük, hogyan oldjuk meg ezt a problémát úgy, hogy az ügyfél is elégedett legyen, és az étterem is a meglévő alapanyagait használja fel.

    8. Mi a legnagyobb erőssége?

    Itt csak semmi szerénység! Magabiztosan “el kell adni” magunkat, alátámasztva bizonyítékokkal.

    9. Milyen munkaórákat vállal?

    Ez a kérdés már egyenes út a siker felé. Itt őszintének kell lennünk, de igazodnunk is az étterem működéséhez.

    10. Miért gondolja különlegesnek az éttermünket?

    Bármilyen munkakörre való jelentkezés előtt érdemes utánajárni, hová is jövünk valójában. A legjobb, ha az étteremben már fogyasztottunk valamit, és megjegyezzük a részleteket, az étlaptól kezdve az ételek minőségéig.

    A Jooble álláskereső portál szerint némi felkészülés, gyakorlás és hitelesség hozzájárulhat ahhoz, hogy egy személy bármilyen pozíciót megszerezzen. Az álláskereső oldalon érdemes széles körben kutatni, hiszen országon belül és kívül is találhatunk lehetőségeket az éttermi szférában.

    Szólj hozzá