Belépés Regisztáció Keress bennünket Facebook-on
Kategóriák

Ne indulj éhesen bevásárolni!

Dátum: 2014-07-06 / Írta: Budai István / Látták: 725 /

A címben megfogalmazott felhívásnak több oka is van. A legfontosabb – amit természetes, hogy nem tudunk mindig betartani, a legjobb szándék ellenére sem – hogy éhesen ne csináljunk mást, csak együnk. Még ha diétázunk is, inkább együnk többször kevesebbet, mint hogy hosszú órákon át üres legyen a gyomrunk, leessen a vércukrunk és farkaséhség törjön ránk. A farkaséhség akkor is veszélyes, ha otthon vagyunk, hiszen ilyen állapotban az ember hajlamos habzsolni, vagyis válogatás nélkül magába tömni mindent, és jóval többet enni a kelleténél.




  • Üres gyomorral torzul az értékítélet

    Ha éhesen megyünk vásárolni, könnyebben elcsábulunk olyan dolgokra, amelyek nem biztos, hogy ugyanolyan vonzóak lennének számunkra tele hassal is. Valószínűleg tudatalatti döntések sorozataképpen, de az éhes emberek gyakrabban választanak kalóriadúsabb ételeket, ezt a jellegzetességet kísérletek igazolják.

    Áruházi trükkök, amelyek kihasználják az éhes ember gyengeségét

    Egyre több áruházlánc veti be a helyben sütő pékség trükkjét, ahonnan az egész nyitva tartási idő alatt árad-dől-szivárog a csodás péksütemény/kenyér/pite/perec illata. Ez a szolgáltatás csak részben szól arról, hogy a helyben sütött áru friss, még meleg, és a bolt minél magasabb színvonalon szeretné kiszolgálni a vevőiket. Sokkal fontosabb ennél az, hogy az ínycsiklandó illat még azokat is megbolondítja, akik éppen túl vannak az étkezésen, nemhogy azokat, akiknek korog a gyomruk.

    Ugyanennek a törekvésnek az eredménye a bejáratba tett kenyeres/bagettes/croissant-os kínálókosár. A belépő számára bensőséges hangulatot varázsol a kenyér illata, nem mellesleg meg is éhezik tőle, és mivel a vásárlás engedékeny, nyitott hangulatot kíván, valószínűleg nem is fogja magától megtagadni a ropogós héjú szépségeket.

    Az ember nem is gondolná, de olyan helyeken, ahol nincs helyi pékség, mesterséges illatanyagok légtérbe porlasztásával szokták meghozni vagy erősíteni a vásárlókedvünket (kenyérillat, csokiillat, gyümölcsillat, friss, virágos parfümillat stb.)

    A csomagolások az étvágyunkra játszanak

    Akár úgy alakítják ki, hogy látszik a magát kellető étel, akár úgy, hogy a csomagoláson terpeszkedik egy csodás ételfotó, mindig az ízlésünkre és a fantáziánkra támaszkodnak a gyártók, így próbálnak meggyőzni arról, hogy az ő termékük mellett döntsünk. Sajnos az utóbbi esetben a beltartalom gyakran meg sem közelíti a csomagoláson látható fotó „alanyát”, és mi ezzel tisztában is vagyunk, de ha facsargatja a gyomrunkat az éhség, hajlamosabbak vagyunk újra hinni a lehetetlenben.

    Szólj hozzá